hepy go lucky....

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday, October 10, 2012

RINDU nye.......

;; Rabu 10/10/12 - 11.12pm ;;



: : Gambar nie dirakam pada hari raya aidilfitri 2010....
Masa nie sume adik bradik aku b'kumpul di umah parent's 
utk beraya b'sama2.. 
Rupa2 nye nie la kenangan yg paling t'indah ketika itu..
Setiap kenangan bagi diri nie b'sama arwah,aku x penah lupa..
T'utama kenangan b'sama arwah mak aku.. 
Rasa rindu kat mak selalu ade dlm lubuk hati nie..
Kini dah 9 bln 2 hari mak meninggalkan aku n family..
Tp pe yg aku mampu skrg adalah selalu sedekahkan 
Al-Fatihah utk mak n selalu b'doa utk nye...
Aku x nafikan yg sume ahli family aku pun rasa 
seperti mana yg aku rasa skrg...
Sebenar nye macam2 yg aku t'ingat tentang arwah mak...
T'utama nye tentang masakkan mak,,,leh dikatakan ari2 
terbit rasa rindu dlm hati nie pada masakkan mak..
Dulu ketika hayat arwah masih ade,,mak selalu m'bebel kat aku,
"k.chik blajar la masak,,nnti bile dah kawin senang ckit dah tau
masak memasak nie"... Aku rindu dgn bebelan mak aku tu..
Ketika tu,aku nie malas ckit tentang bab2 memasak nie tp 
kalu buat keje selain memasak spt mengemas ke g jejalan ke
b'sukan ke tgk tv ke n sewaktu dgn nye aku suka la buat...
Dan skrg baru aku tau yg setiap bebelan sorg mak 
adalah b'makna utk diri kite di masa hadapan..
Walau pe pun,skrg aku usaha n blajar sendiri sejak dah
berumahtangga nie... Segala nasihat dari arwah mak, aku jadi kan
amalan n rujukan utk masa skrg n masa hadapan....
Insyaallah....

:: So,kpd sume yg still ade mak lagi hargai la mereka pada setiap saat...
Kerana mak kite adalah segala2 nye di dunia & di akhirat...
Doa sorg mak adalah mustadjab... Jgn la sesekali menyakitkan 
hati mak kite tetapi kite kena la sentiase m'hormati mak n 
org2 tua......

:: Rindu nye kat mak...... ::

AL-FATIHAH.......

2 comments:

nasya naim said...

:: Banyakkan berdoa k babe...insyallah arwah di tempatkan bersama orang yang beriman..:) ::

achik84world said...

syanaim;;thanks babe... insyaallah..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails